Teknologien stormer fremad

Lige meget hvor man kigger hen nu om dage, så har teknologien taget over på en eller anden måde. Vi lever i en tid, hvor at alle er blevet meget computerfikserede, men det er der også en meget god grund til. De seneste 2 årtier er der nemlig sket en hel del med alt der har med strøm og internettet at gøre. Vi har fået en masse sociale medier såsom Facebook, Instagram og Snapchat, som hver især har deres eget formål. Facebook har forbundet mennesker omkring hele verden og er igennem tiden blevet til meget mere end bare et socialt medier som forbinder verden. Nu kan man købe og sælge ting, man kan reklamere for en masse og man kan skabe virksomhedsprofiler på Facebook hvor man kan anmelde og bedømme forskellige selskaber. På Instagram kan man følge alle sine venner og veninder liv igennem billeder og videoer, hvor snapchat gør nogenlunde det samme. Disse sociale medier er nok hovedgrunden til at vi er så mange der er blevet så teknisk fikseret på vores telefoner, og ja, rent faktisk alt der er forbundet til internettet.

Innovation i fokus

En anden grund til at teknologien er så spændende er, at vi får flere og flere kloge hovedet i verden som gerne vil skabe noget nyt og innovativt. Det er nemlig disse mennesker som skaber alle disse små finurlige ting, som resten i verden kan være helt besatte omkring. Den teknologi vi har i dag er skredet utroligt meget frem på bare få år, hvor en telefon nærmest kan alt hvad en computer kan, hvor den førhen kun kunne sende og modtage beskeder samt opkald. For mange år siden skulle man igennem et kæmpe ledning helvede for bare at kunne høre musik gennem nogle højtalere, hvor alting nærmest er trådløst den dag i dag. Selvom at det er en spændende trend at følge, så bliver vi dog også mere dovne af det, da den innovative teknologi skal sørger for, hvordan den gør livet lettere for os som mennesker.